Activision torpeduje projekt fanów na dzień przed debiutem: wieloletnie prace wstrzymane

Activision torpeduje projekt fanów na dzień przed debiutem: wieloletnie prace wstrzymane

Activision, znana korporacja gier, nie po raz pierwszy otwarcie konfrontuje się z twórcami modyfikacji. Tym razem jednak sytuacja jest wyjątkowa – dotyczy to projektu, który był już ukończony i gotowy do zaprezentowania publiczności. Niespodziewanie, dokładnie w dniu planowanej premiery, dowiedzieliśmy się o decyzji Activision, które zażądało „zaniechania dalszych działań”.

Przypomnijmy, że kilka lat temu Activision wprowadziło na rynek Call of Duty: Modern Warfare 2 Campaign Remastered. Jak sama nazwa sugeruje, korporacja postanowiła odświeżyć kampanię, pomijając przy tym element kluczowy tej gry – tryb sieciowy. Co ciekawe, wcześniejsza reedycja Call of Duty 4 zawierała tryb multiplayer.

Fani gry, niezadowoleni z takiego obrotu sprawy, postanowili samodzielnie wziąć sprawy w swoje ręce. Ich plany obejmowały stworzenie modyfikacji H2M, która miała przenieść wszystkie elementy z Modern Warfare 2 na silnik remastera Call of Duty 4. Prace nad projektem trwały kilka lat i były już skończone na dzień przed oficjalną premierą. Activision, które do tej pory nie zgłaszało żadnych zastrzeżeń, nagle postanowiło interweniować, co zmusiło twórców do odwołania premiery.

Trudno zaprzeczyć, że jest to dość brutalne działanie ze strony Activision. Jednak z drugiej strony, musimy zrozumieć, że korporacja dba o swoje interesy. Fani nie posiadali praw do zasobów, map i wszystkich elementów stworzonych przez Infinity Ward, co oznaczało, że działali poza ramami prawa. Inni wydawcy, jak na przykład Bethesda, nie mają problemu z takimi działaniami (na przykład w przypadku modyfikacji Fallout: London), ale jak widać, Activision ma inne podejście.

Warto wspomnieć, że Rockstar Games na początku również blokowało twórców modyfikacji do GTA V, zwłaszcza tych wprowadzających zmiany w trybie sieciowym. Obecnie jednak nieoficjalne GTA RP przewyższa popularnością standardowy tryb sieciowy, a sam Rockstar przejął twórców FiveM, zmieniając swoje stanowisko na bardziej przyjazne dla modów.